Przejdź do treści
  • PL
  • EN

Bagaż

A A A Drukuj

 

Aby Państwa podróż przebiegała bez zakłóceń przed planowaną podróżą należy zapoznać się z ogólnymi zasadami przewozu bagażu w ruchu lotniczym. Każdy przewożony bagaż podlega szczegółowej kontroli służb dbających o bezpieczeństwo ruchu lotniczego.  Poniżej znajdą Państwo zbiór przydatnych informacji na temat przewozu bagażu i zasad postępowania.  Jeśli nie mają Państwo pewności czy przewożony bagaż będzie spełniał wymagania zalecamy kontakt z Urzędem Lotnictwa Cywilnego, Służbą Celną oraz Przewoźnikiem.

Ważna informacja: W trosce o Państwa bezpieczeństwo oraz komfort podroży, prosimy o niepozostawianie bagażu bez opieki na terenie całego lotniska. Pozostawiony bagaż może spowodować zakłócenia w ruchu lotniczym.

Bagaż podręczny (kabinowy)

Bagaż podręczny (kabinowy)

Bagaż kabinowy to ten, który mogą Państwo wnieść ze sobą na pokład samolotu. Zalecamy Państwu przewóz sprzętu elektronicznego oraz cennych przedmiotów w bagażu kabinowym.

Szczegółowe zasady przewozu bagażu regulują bezpośrednio przepisy określane przez danego przewoźnika lotniczego. Przed odlotem należy sprawdzić aktualne zasady przewozu bagażu w linii lotniczej, takie jak: dopuszczalny rozmiar, wagę oraz ilość bagażu kabinowego. Bagaż kabinowy poddawany jest standardowej kontroli bezpieczeństwa. Przed podróżą należy zapoznać się z aktualnymi regulacjami prawnymi przewozu bagażu kabinowego przewoźnika. Wszelkie zasady dotyczące rozmiarów, wagi oraz ilości bagażu podręcznego(kabinowego) regulują przepisy linii lotniczych.

Bagaż główny (rejestrowany)

Bagaż główny (rejestrowany)

Bagaż rejestrowany nadawany jest do luku bagażowego samolotu. Pasażerowie przekazują  go podczas odprawy bagażowo-biletowej, przy tzw. stanowiskach check-in, gdzie otrzymuje on zawieszkę bagażową. Pasażer powinien odebrać od obsługi bilet kontrolny nadania bagażu. Od tego momentu odpowiedzialność za bagaż spoczywa po stronie przewoźnika. Wszelkie zasady dotyczące rozmiarów, wagi oraz ilości bagażu rejestrowanego regulują przepisy poszczególnych linii lotniczych.

Bagaż specjalny i ponadwymiarowy

Bagaż specjalny i ponadwymiarowy

Z bagażem ponadwymiarowym (wózki inwalidzkie, narty, deski surfingowe, wózki dla dzieci, rowery) należy udać się do stanowiska oznaczonego „bagaż ponadwymiarowy”.

Regulacje taryfowe i prawne przewozu bagażu drogą lotniczą

Regulacje taryfowe i prawne przewozu bagażu drogą lotniczą

Uprzejmie informujemy, że operator kontroli bezpieczeństwa ma prawo zażądać usunięcia z bagażu kabinowego oraz z bagażu rejestrowanego każdego przedmiotu wzbudzającego jego wątpliwość w zakresie spełnienia wymogów ochrony w lotnictwie cywilnym. Równocześnie pragniemy zwrócić uwagę, że w przewozie bagażu mają zastosowanie przepisy z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych oraz odpowiednie ograniczenia celne i sanitarne.

Aby Państwa podróż przebiegała bez zakłóceń ważne jest przestrzeganie przepisów przewozu bagażu drogą lotniczą. Ogólne zasady przewozu bagażu, a w szczególności informacje dotyczące przedmiotów dopuszczonych oraz zabronionych do przewozu w transporcie lotniczym znajdą Państwo na stronie internetowej Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Taryfy i zasady przewozu bagażu linią lotniczą Ryanair znajdują się na stronie internetowej przewoźnika.

Podróż ze zwierzętami

Podróż ze zwierzętami

Przewoźnik nie przewozi na swoich rejsach zwierząt, poza psami przewodnikami na niektórych trasach, szczegóły znajdują się na stronie internetowej przewoźnika.

Przedmioty do oclenia

Z bagażem/przedmiotami do oclenia należy udać się przed odprawą biletowo-bagażową, do punktu odprawy celnej, zlokalizowanego po prawej stronie od stanowisk check-in, a przed stanowiskami kontroli bezpieczeństwa. W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat przedmiotów, które podlegają obowiązkowi zgłoszenia, należy skontaktować się z pracownikami Służby Celnej.

Bagaż zagubiony

Sekcja Lost & Found obsługiwana przez LS AS zapewnia profesjonalną obsługę w przypadku nieregularności związanych z bagażem.

  • W oparciu o procedury linii lotniczych, zapewniamy pomoc w sporządzaniu reklamacji w przypadku zagubionych lub uszkodzonych bagaży

  • Przy użyciu międzynarodowego systemu komputerowego - World Tracer jesteśmy w stanie zapewnić skuteczne poszukiwanie zagubionych bagaży

  • Świadczymy również usługę dostarczania bagażu do pasażerów (za pośrednictwem firm kurierskich)

  • Oferujemy także informację telefoniczną dotyczącą reklamacji bagażowych

Dodatkowo prowadzona jest rejestracja i magazyn rzeczy pozostawionych na pokładzie samolotu. W przypadku zagubionego bagażu należy udać się do stanowiska agenta obsługi naziemnej LS AS, który znajduje się w Hali Przylotów.

Kontakt do Biura Obsługi Bagażu Zagubionego

LOST AND FOUND OFFICE  |  + 48 22 206 95 52  |  + 48 785 200 506  |  llwmi@lsas.aero

 

Partnerzy