Historia Lotniska
Zaprojektowane w 1937 r. jako lotnisko wojskowe Drugiej Rzeczypospolitej Polskiej pozostawało niewykorzystane do lat 40. kiedy to zostało zaadaptowane jako baza lotnicza niemieckiej Luftwaffe w okupowanej Polsce. W latach 1945 - 2000 było używane przez siły powietrzne RP, gdy nastąpila intensywna rozbudowa lotniska, kiedy to służyło jako lotnisko szkoleniowe dla pilotów śmigłowców i samolotów. W 2000 r. polskie Ministerstwo Obrony Narodowej przekazało lotnisko w zasoby Agencji Mienia Wojskowego.
W roku 2003, w siedzibie Regionalnego Centrum Doradztwa, Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich w Poświętnem parlamentarzyści, samorządowcy i biznesmeni podpisali List Intencyjny dotyczący lokalizacji portu lotniczego na terenie byłego lotniska wojskowego w Modlinie.W roku 2005 powstał wstępny plan inwestycyjny, a w roku 2006 Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wydał zezwolenie na założenie lotniska cywilnego. Lokalizacja w okolicach Warszawy czyni Lotnisko Warszawa/Modlin szczególnie atrakcyjnym dla organizacji tras Point-to-Point przewoźników niskokosztowych, dla których lotnisko Chopina w Warszawie okazało się zbyt drogie w eksploatacji. Ponadto Lotnisko Warszawa/Modlin miało przejąć część ruchu lotniczego Point-to-Point przeciążonego lotniska Chopina w Warszawie. By realizować tę funkcję w ramach stałej działalności lotniska cywilnego należało zmodernizować istniejącą infrastrukturę oraz wybudować terminal pasażerski. W 2008 r. rząd zezwolił na modernizację lotniska Modlin. We wrześniu 2009 r. zakończono przetargi. 8 lutego 2010 r. lotnisko zostało oficjalnie zarejestrowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego jako lotnisko cywilne.Prace budowlane rozpoczęły się dnia 8 października 2010 r. i zakończyły w 2012 r. Nowy obiekt wyposażony został w światła nawigacyjne CAT II, ILS, system DVOR/DME działający w trybie 24-godzinnym, drogę startową o długości 2500 metrów i szerokości 45 metrów, płaszczyznę postojową dla samolotów kodu C (12 stanowisk) oraz budynek terminala pasażerskiego .