Przejdź do treści
  • PL
  • EN

Pasażerowie z niepełnosprawnością (PRM)

A A A Drukuj

PRM

Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o. wykonuje wszelkie obowiązki wynikające z Rozporządzenia (WE) nr 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 r. w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą z Lotniska Warszawa/Modlin bez dodatkowych opłat, za pośrednictwem agenta obsługi naziemnej: Welcome Airpoirt Services Sp. z o.o.

Welcome Airport Services zapewnia obsługę punktu przyjmowania zgłoszeń dotyczących przybycia na Lotnisko Warszawa/Modlin osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Punkt ten zlokalizowany jest w ogólnodostępnej części Terminala, przy stanowisku odprawy biletowo-bagażowej nr. 10.

Potrzebę obsługi można zgłosić po przybyciu na lotnisko, za pomocą dwóch totemów SOS/PRM, zamontowanych przy wejściach do hali wylotów terminalu.

Obsługa dotyczy zarówno pasażerów wylatujących, jaki i przylatujących na Lotnisko Warszawa/Modlin.

Do dyspozycji osób niepełnosprawnych lotnisko wyznaczyło specjalne miejsca parkingowe zlokalizowane najbliżej terminala pasażerskiego.

Personel odpowiedzialny za kontrolę bezpieczeństwa jest przeszkolony w zakresie poprawnego wykonywania kontroli osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Podczas kontroli bezpieczeństwa uwzględniany jest stopień i rodzaj niepełnosprawności. W przypadku, gdy operator kontroli bezpieczeństwa nie będzie w stanie prawidłowo wykonać kontroli w celu zapewnienia Państwu prywatności oraz komfortu może zaproponować przeprowadzenie tych czynności w pomieszczeniu przeznaczonym do indywidualnej kontroli.

Sprzęt umożliwiający Państwu poruszanie się zostanie także poddany kontroli bezpieczeństwa zgodnie z przepisami w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego.

Współpraca z operatorami kontroli bezpieczeństwa oraz informowanie na temat Państwa niepełnosprawności, pomoże uniknąć nieporozumień oraz sprawi, że kontrola przebiegnie sprawnie.

Lotnisko Warszawa/Modlin, w celu zapewniania wysokiej jakości usług i mając na uwadze dbałość o zapewnienie bezpieczeństwa, opracowało wyznaczniki jakości, które zostały zawarte w dokumencie:

  • Kodeks Dobrego Postępowania i Normy Jakości

Hidden Disabilities Sunflower

Port Lotniczy Warszawa/Modlin kierując się dbałością o komfort wszystkich pasażerów korzystających z lotniska, w dniu 02 listopada 2022 r uruchomił Program Hidden Disabilities Sunflower.

Pomysł na program „Sunflower” narodził się w Wielkiej Brytanii w 2016 roku. Jego istotą jest ułatwianie podróży osobom z ukrytymi niepełnosprawnościami oraz szerzenie świadomości o takich niepełnosprawnościach. Program Hidden Disabillites Sunflower ma na celu szerzenie świadomości społeczeństwa niepełnosprawnościach ukrytych, a w szczególności uwrażliwienie osób pracujących w szeroko rozumianym sektorze usług, na trudności jakie w podróży napotykają osoby z niepełnosprawnościami niewidocznymi. Słonecznik na zielonym tle w dyskretny sposób informuje wszystkich przebywających na terenie lotniska, że osoba, która posiada gadżet z widocznym logiem może potrzebować wsparcia oraz indywidualnego podejścia w czasie swojej podróży.

Dołączając do inicjatywy obecnej w coraz większej liczbie instytucji i miejsc publicznych, w tym w wielu portach lotniczych  całego świata, pracownicy Portu Lotniczego Warszawa/Modlin chcą tworzyć bardziej przyjazną przestrzeń dla wszystkich osób z niepełnosprawnościami, w tym również niewidocznymi.

Smycze z logiem Hidden Disabilities Sunflower będą dostępne dla Pasażerów w punkcie informacji lotniskowej lotniska Warszawa/Modlin – należy pamiętać, że gadżety informują o ukrytych niepełnosprawnościach.

Więcej informacji o Programie Hidden Disabilities Sunflower dostępnych jest na stronie: https://hiddendisabilitiesstore.com/

 

Obsluga PRM

Partnerzy