Przejdź do treści
  • PL
  • EN

Terminal

A A A Drukuj

INFORMACJE PODSTAWOWE

Głównym obiektem kubaturowym na Lotnisku Warszawa/Modlin jest dwukondygnacyjny nowoczesny terminal pasażerski o powierzchni 13 380 m kw.Całość jest prosta, a zarazem funkcjonalna, utrzymana w kontrastowej kolorystyce szarości i pomarańczu. Ergonomicznie rozplanowane wnętrze terminalu i czytelny podział stref umożliwia pasażerom poruszanie się po jego obszarze w sposób prosty i wygodny, z uwagi na fakt, że odloty i przyloty zlokalizowane są na tym samym poziomie.Wyraźne oznakowanie umożliwia wygodne poruszanie się po wszystkich strefach i szybkie dotarcie do każdego miejsca. Budynek składa się z dwóch kondygnacji nadziemnych i jednej kondygnacji podziemnej, przeznaczonej na pomieszczenia techniczne.

Na parterze znajduje się 21 stanowisk odprawy biletowo-bagażowej, 4 stanowiska kontroli bezpieczeństwa, poczekalnie, strefa komercyjną ze sklepami wolnocłowymi i punktami gastronomicznymi (zarówno w strefie zastrzeżonej, jak i w strefie ogólnodostępnej), 4 stanowiska odpraw, tzw. GATE. Na pierwszym piętrze znajdują się pomieszczenia obsługi portu lotniczego, Straży Granicznej i Służby Celnej oraz agenta obsługi naziemnej.

Dla wygody podróżujących z małymi dziećmi, zapewniliśmy specjalne pomieszczenia do opieki nad nimi: w strefie ogólnodostępnej (na pierwszym piętrze), w strefie zastrzeżonej w hali odlotów i w strefie zastrzeżonej w hali przylotów.  

W strefie ogólnodostępnej dla wszystkich osób znajdują się sklep, kawiarnia, kiosk, bankomaty, automaty z napojami i przekąskami, kantor, stanowisko oraz biletomat Kolei Mazowieckich,  stanowisko Modlinbus, stanowiska firm wynajmujących samochody.

Na terenie całego terminalu udostępniony jest pasażerom system darmowego WiFi.

AUTOR

Śp. Prof. Politechniki Warszawskiej Stefan Kuryłowicz

IDEA

  •  Inspiracje zaczerpnięte z lotnictwa – symbole kadłuba i skrzydła samolotu
  • Nawiazanie do skrzydła samolotu
  • Nawiązanie do złotego wieku lotnictwa (lata 30-te), czyli samoloty typu Ford Trimotor, Junkers 52, Junkers 13
  • Idea bramy do miasta, przejście na stronę miasta, wizytówka miasta
  • Odwołania do architektury przemysłowej – eksponowanie głównej konstrukcji budynku
  • Pasja do lotnictwa
  • Oderwanie od estetyki miasta i nawiązanie do żywiołu, jakim jest powietrze
  • Brak zbędnej dekoracji, nawiązanie do modernistycznych idei „mniej znaczy więcej”
  • Surowe materiały ocieplone drewnianymi dodatkami
  •  Materiałowa spójność użyta we wnętrzu oraz na zewnątrz budynku​

FORMA 

  • Połączenie fasady z dachem budynku
  • Spójność materiałowa na fasadzie i „piątej elewacji”
  • Prosta bryła umożliwiającą rozbudowę lotniska o nowe moduły
  • Wieloetapowa realizacja projektu
  • Częściowo przeszklona elewacja w najważniejszych cześciach – poczekalni, hali odlotów, krańcowe elewacje
  • Ukrycie urządzeń wentylacyjnych oraz dodatkowe doświetlenie antresoli dzięki wewnętrznemu patio
  • Wykusz z pomieszczeniami koordynacji ruchu

KONSTRUKCJA

  • Stalowe dźwigary kratowe o atrakcyjnej formie eksponowanej we wnętrzu
  • Strop o właściwościach tłumiących akustykę pomieszczeń
  • Konstrukcja umożliwiająca powiększenie lotniska w przyszłości
  • Szkło akustyczne użyte na elewacji

Partnerzy