Droga startowa wyposażona jest w oświetlenie podejścia ALPA-ATA, CAT II na kierunku 08 oraz uproszczony system podejścia „krzyż” o długości 420 m i poprzeczką w odległości 300 m od progu 26.
Lotnisko Warszawa/Modlin wyposażone jest w system DVOR/DME.
Zainstalowane oświetlenie nawigacyjne spełnia wymogi dla ILS CAT II.
W dniach 18-19 czerwca 2013 roku PAŻP przeprowadził obloty kalibracyjne ILS CAT I, zakończone wynikiem pozytywnym.
28 marca 2014r. lotnisko otrzymało certyfikat i specyfikacje do certyfikatu na wykonywanie operacji w II kat ILS.
02 kwietnia 2015r Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, wydał Decyzję, dzięki której Lotnisko Warszawa/Modlin może obsługiwać operacje lotnicze w warunkach atmosferycznych trudniejszych niż dotychczas.Nie oznacza to podwyższenia kategorii systemu ILS, tylko jej rozszerzenia. Według otrzymanej specyfikacji operacje podejścia precyzyjnego kategorii II mogą być wykonywane w warunkach widzialności wzdłuż drogi startowej nie mniejszej niż 300 m. Operacje startu […] mogą być wykonywane w warunkach widzialności wzdłuż drogi startowej powyżej 125 m.